Keterasingan….

Keterasingan yang didapat sebagai akibat dari menyampaikan dakwah kebangkitan Islam, adalah jauh lebih baik dari pada mendapat kemuliaan di hadapan sejuta manusia yang munafik.

Iklan
By Admin Posted in Syair

One comment on “Keterasingan….

  1. Assalaamu’alaikum Warahmatullahi Wabarakaatuh

    Apa khabar sahabat di sana?
    Alhamdulillah, ke mari lagi dengan kehendak Allah swt yang selalu mengharapkan agar hamba-hambaNya bisa bersilaturahmi walau jauh jarak terbentang namun dekat di dunia maya.

    Sungguh menarik bicara akhi tentang ungkapan di atas. Sangat sini bunyinya dan penuh dengan pengharapan yang memilukan.

    Begitulah mas, dalam dunia dakwah menuju Ilahi akan selalu ada pengasingannya bagi mereka yang mengajak kepada kebenaran. Hal ini tidak kita herankan kerana perjuangan para mursalin dan anbiya juga tidak terlepas dari maksud di atas.

    Yang sedihnya, kebaikan selalu dilihat ganjil dan terasing dari kehidupan manusia. Pada hal semuanya berada dalam lingkungan manusia sejak berjuta-juta tahun yang lampau. Oleh kerana hubbud dunya itu sudah melampaui batas kehidupannya, maka kecintaan akhirat sudah menutupi matanya untuk melihat segala kebaikan yang akhirnya manusia lebih menjiwai kebendaan dari kerohanian.

    Marilah kita berdoa dan bersabar akhi agar menemui jalan yang baik dan sebaiknya untuk mengajak manusia ke jalan kebenaran dan menyadari bahawa kehidupan dunia hanya fana semata-mata yang kekal adalah akhirat. mudahan kita tidak berada dalam kelompok yang mengasingkan para da’i yang bersungguh-sungguh menyebarkan kebenaran Islam ini. Amiin.
    Wallahu’alaam.

    Salam mesra dari saya di Sarikei, Sarawak.

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s